Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Çoğulculuk Açısından Değerlendirilmesi

Author:

Year-Number: 2013-12
Yayımlanma Tarihi: null
Language :
Konu :
Number of pages: 267-282
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu makalede günümüzde artan çoğulculuk söylemleri, Türkiye'de ilk ve ortaöğretimde zorunlu bir ders olarak yer alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersleri bağlamında değerlendirilmeye tabi tutulmuştur. İlk başlıkta çoğulculuk olgusu ve onun eğitime yansıması, ilgili literatür incelenerek betimlenmeye çalışılmıştır. İkinci başlıkta DKAB dersleri bağlamında ortaya çıkan çoğul durumlar açıklanmıştır. Ayrıca ulusal ve uluslar arası mahkeme kararlarıyla birlikte, çoğulculuk açısından derse yönelik tartışmalar ele alınmıştır. Üçüncü başlıkta ise DKAB dersi bağlamında çoğulculuk açısından pedagojik yaklaşımda gelinen noktayı göstermesi bakımından, 2010 yılında hazırlanan dersin ilköğretim düzeyi öğretim programı incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Söz konusu öğretim programı incelendiğinde kendisinden önceki programlara göre İslam içi çoğulluk bağlamında Alevilik öğretimine yer verdiği, objektif olarak diğer dinleri öğretime konu edindiği ve bu nedenlerden dolayı da daha fazla çoğulcu karakter taşıdığı tespit edilmiştir.

Keywords

Abstract

Evaluation of Religious Culture and Ethics Knowledge Courses in Terms of Pluralism This article basically aims to describe the issue of pluralism in the contex of Religious Culture and Ethics Knowledge courses provided at schools as a compulsory courses in the level of primary and secondary education in Turkey. In the first title of the article, plurality and pluralism notions and their effects on education are described. Secondly, plural situations that come up in the context of Religious Culture and Ethics Knowledge courses are explained. In addition, debates on the course in related to pluralism with rulings of the national end international court are examined. Thirdly, Curriculum of Primary Religious Culture and Ethics Knowledge course prapered in 2010 are examined and evaluated. It is possible to say that this curriculum has more pluralistic character than previous curriculums, because it includes Alewism as a plurality in Islam, and contains other religions objectively.

Keywords