Kur’an, dünyada inanç bakımından körlük edenlerin, âhirette kör olarak haşrolacaklarını bildirir. Bununla birlikte âhiret yolcusu olan insanlara, kendilerini bu körlükten nasıl muhafaza edeceklerinin yolunu da gösterir. Kur’an’da körlüğü ifade eden أعمى kavramı 14 kez yer almakla birlikte bunlardan 10’u manevi körlüğü kasteder. Maddi körlük insanı dünyayı görmekten mahrum eder. Manevi körlük ise cennetten mahrum eder.
Keywords
Abstract
The Koran states that the blind ones in this world will be resurrected as blind in the hereafter. It also show how to protect themselves from this blindness to the people who are passengers of hereafter. The concept of أعمى is stated 14 times in Koran but 10 of these means spiritually blindness. Physically blindness divest people of seeing the world. Spiritually blindness deprives of the heaven.
@article{2017,title={KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK},abstractNode={Kur’an, dünyada inanç bakımından körlük edenlerin, âhirette kör olarak haşrolacaklarını bildirir. Bununla birlikte âhiret yolcusu olan insanlara, kendilerini bu körlükten nasıl muhafaza edeceklerinin yolunu da gösterir. Kur’an’da körlüğü ifade eden أعمى kavramı 14 kez yer almakla birlikte bunlardan 10’u manevi körlüğü kasteder. Maddi körlük insanı dünyayı görmekten mahrum eder. Manevi körlük ise cennetten mahrum eder.},author={Lokman Bedir-Rafik Kasım},year={2017},journal={Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi}}
Lokman Bedir-Rafik Kasım . 2017 . KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi.DOI:10.17540/hy.v10i20.380
Lokman Bedir-Rafik Kasım.(2017).KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK.Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Lokman Bedir-Rafik Kasım,"KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK" , Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2017)
Lokman Bedir-Rafik Kasım . 2017 . KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2017. DOI:10.17540/hy.v10i20.380
Lokman Bedir-Rafik Kasım .KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2017)
Lokman Bedir-Rafik Kasım .KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2017)
Format:
Lokman Bedir-Rafik Kasım. (2017) .KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Lokman Bedir-Rafik Kasım . KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2017 doi:10.17540/hy.v10i20.380
Lokman Bedir-Rafik Kasım."KUR’AN’DA YER ALAN أعمى (A‘MÂ) KELİMESİ ÇERÇEVESİNDE MANEVİ KÖRLÜK",Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi(2017)
Ferâhidî, Halil b. Ahmed El Ferâhidî, Kitâbu-l Ayn, Dâru’l- Kütübi’l- İlmiyyi, Beyrut, 2003.
Fîrûzâbâdî, Mecdü’d- Din Muhammed İbn Ya’kub el Fîrûzâbâdî, El-Kâmûs-ul Muhît, er-Risâle, Beyrut, 2005.
Hayyan, Muhammed Yusuf Ebû Hayyan el- Endelüsî, Tefsîru’l- Bahri’l- Muhît, Thk: heyet, Dâru’l- Kütübi’l- İlmiyyi, Beyrut, 1993.
İbn Aşûr, Muhammed Tahir, et- Tahrîr Ve’t- Tenvîr, Daru’t- Tûnusiyyi, Tunus, 1984.
İbn Kesîr, İmam el- Celil el- Hafız İmâdü’d- Din Ebi’l- Fidâ İsmail İbn Kesîr ed- Dımeşkî, Tefsîru’l- Kur’âni’l- Azîm, Thk: heyet. Müesset-ü Kurtubâ, Kahire,2006.
İbn Manzur, Muhammed İbn Mükerrem İbn Manzur-il Afrikiyyi-l Mısriyyi, Lisân-ul Arab, Dâru’ş- Şuûni-s Sekâfiyyeti’l- Âmmeti Bağdat,1992.
Komisyon, Kur’an Yolu Türkçe Meal ve Tefsir, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2007.
Kurtubî, Ebû Abdillah Muhammed b. Ahmed b. Ebi Bekr el- Kurtubî, El- Câmi’ Li Ahkâmi’l- Kur’ân, Thk: Abdullah b. Abdu’l- Hasani’t- Türkî, Er- Risale, Beyrut, 2006.
Maturîdî, Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmud el- Maturîdî, Te’vîlâtu-Ehli’s- Sünne, thk. Mücdi Basillium, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 2005.
Sâbûnî, Muhammed Ali Sâbûnî, et- Tefsîru’l- Vâdıh el- Müyesser, Mektebetü’l- Asriyyi, Beyrut, 2007.
Sâbûnî, Muhammed Ali, Safvetü’t- Tefâsîr, Dâru’l- Fikr, Beyrut, 2000.
Seâlibî, Ebû Abrurrahmân b. Muhammed b. Mahlûf Ebû Zeyd es- Seâlibi’l –Mâlikiyyi, Tefsiru’s- Seâlibî, el- Cevahiru’l- Hisân Fî Tefsîri’l- Kur’ân, İhyâi’t- Türasi’l- Azli, Beyrut, 1997.
Şevkânî, Muhammed b. Ali b. Muhammed eş- Şevkânî, Fethu’l- Kadîr el-Câmi’ Beyne Fenni’r- Ri- vâyeti ve’d- Dirâyeti Min İlmi’t- Tefsîr, Dâru’l Ma’rifet, Beyrut, 2007.
Taberî, Ebû Ca’fer Muhammed b. Cerir et-Taberî, Tahkik: Abdullah b. Abdu’l- Muhsin et- Türkî, Câmu’l- Beyân An Te’vil-i Âyi’l- Kur’an, Dâr-u Hicr, Kahire, 2001.
Tahânevî, Muhammed Ali Tahânevî, Keşf-ü Istılâhâti’l- Fünûn ve’l- Ulûm, Mektebet-ü Lübnan, Lübnan, 1996.
Zebîdî, Seyyid Muhammed Murtazâ el- Hüseyn ez- Zebîdî, Tâcu’l- Arûs Min Cevâhiri’l- Kâmûs, Thk. Dâhî Abdu’l- Bâkî, Dâru’t- Türâsi’l- Arabiyyi, Kuveyt, 2001.
Zemahşerî, ez- Zemahşerî Carullah Ebi’l- Kâsım Mahmud b. Ömer, el- Keşşâf an Hakâik-ı Ğavâmi- zı’t- Tenzîl ve Uyûni’l- Ekâvîl fi Vücûhi’t- Tevîl, Thk: Âdil Ahmed Abdu’l- Mevcûd ve Ali Muhammed Muavviz, Mektebetü Abikân, Riyad, 1998.