Akademik etik ihlalleri karşısında her zaman otokontrol sistemi geliştirmeye ihtiyaç vardır. Bu araştırma, böyle bir ihtiyaca öncülük etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu tür çalışmaların gayesi, akademik düzenin sağlıklı bir şekilde işlemesine katkıda bulunmak, olası bozulmalara yol açabilecek sebeplere dikkat çekmektir. Yine bu araştırmanın amacı, akademik etik ihlâli çözümlemeleri yapan incelemelerin yaygınlık kazanmasına örneklik teşkil etmektir. Böylece akademik düzenin ve dürüstlüğün korunmasını sağlamaktır.
Keywords
Abstract
There is always need for developing the self-control systems against the academic ethics infringements. This research prepared for the purpose of leading a requirement like this. The aim of this kind of researches is to contribute to the processing healthfully of the academic layout, to point out reasons which can cause probable deteriorations. In addition, the objective of this researchis to be an example in order that the examinations which make the analysis of the academic ethics infringements become widespread and by this way is to protect the academic layout and honesty.
@article{2016,title={İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu-},abstractNode={Akademik etik ihlalleri karşısında her zaman otokontrol sistemi geliştirmeye ihtiyaç vardır. Bu araştırma, böyle bir ihtiyaca öncülük etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu tür çalışmaların gayesi, akademik düzenin sağlıklı bir şekilde işlemesine katkıda bulunmak, olası bozulmalara yol açabilecek sebeplere dikkat çekmektir. Yine bu araştırmanın amacı, akademik etik ihlâli çözümlemeleri yapan incelemelerin yaygınlık kazanmasına örneklik teşkil etmektir. Böylece akademik düzenin ve dürüstlüğün korunmasını sağlamaktır.},author={Abdurrahman Kasapoğlu},year={2016},journal={Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi}}
Abdurrahman Kasapoğlu . 2016 . İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu- . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi.DOI:10.17540/hy.v9i18.330
Abdurrahman Kasapoğlu.(2016).İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu-.Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Abdurrahman Kasapoğlu,"İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu-" , Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2016)
Abdurrahman Kasapoğlu . 2016 . İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu- . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2016. DOI:10.17540/hy.v9i18.330
Abdurrahman Kasapoğlu .İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu-. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2016)
Abdurrahman Kasapoğlu .İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu-. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2016)
Format:
Abdurrahman Kasapoğlu. (2016) .İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu- Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Abdurrahman Kasapoğlu . İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu- . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2016 doi:10.17540/hy.v9i18.330
Abdurrahman Kasapoğlu."İLAHİYAT ALANINDA BİLİM ETİĞİ -Bir Akademik Etik Bilimsel Raporu-",Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi(2016)
1 Hasan Çelik, “Zemahşerî’nin Keşşâf’ı ile Nesefî’nin Medarik Eserleri Bağlamında Tefsirde İntihal Olgusunun Tahlili”, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı: 18, 2014, s. 61-84.
İlah. Vakfı Yay., İstanbul 2008, s.
Pınar Yay., İstanbul 2005, s. 102.)
yınları, İstanbul, 2008, s. 22; Cevdet
bul, 2005, s. 102.)
Dergisi, sayı: I, Bursa 2001, s. 137.)
İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı: 1, 2001,
Yay., İstanbul 1996, s. 52; Kasapoğ-
Malatya, 2011, s. 4.)
Bilim, Marifet Yayınları, İstanbul, 1996,
Yayınları, İstanbul, 2003, s. 14; Hasan
sayı: 26, 2006, s. 199-200; Halil Çiçek, 20.
maş Yayınları, İstanbul, 1996, s. 52.)
1993, s. 24; Yılmaz, Ali, “Kur’ân’a
Fakültesi, sayı: 20, Erzurum 2003, s.
Yüksek Lisans Tezi), Konya 2008,
T.D.V. Yayınları, Ankara, 1993, s. 24-25;
2003, s. 95, 97; Ayhan Köse, Türkiye’de
mış Yüksek Lisans Tezi), Konya, 2008, s.
ları, İstanbul 1991, s. 25; Çamdibi,
1994, s. 12.)
Yayınları, İstanbul, 1991, s. 25; H. Mah-
1999, s. 205-206; Nasr, Seyyid Hü-
Ahmet Özel, İz Yay., İstanbul 2009,
suf Yazar, İz Yayıncılık, İstanbul, 1999,
Yayıncılık, İstanbul, 2009, s. 61; Seyyid
şek, Esra Yay., Konya 1993, s. 229;
sayı: 46/3, Ankara 2010, s. 137.)
Esra Yayınları, Konya, 1993, s. 229; Cü-
Yay. İstanbul, 2009, s. 79.)
İstanbul, 2009, s. 79.)
Beyrut, 1993, XVII, 28; en-Nesefî,
turâsi’l- Arabî, Beyrut 1994, VI,
ilmiyye, Beyrut 1998, IX/, 87; es-
İlmiyye, Beyrut, 1993, XVII/28; Abdul-
Nefâis, Beyrut, 1996, IV/269; İbn Kesîr,
Turâsi’l-Arabî, Beyrut, 1994, VI/344;
rut, 1998, IX/287; es-Sâbûnî, III/252-253.)
Tezi), İstanbul 2003; Gürses, İbra-
Lisans Tezi), Bursa 1990.)
Yay., İstanbul 2009, s. 11-13; Aydın,
2003; İbrahim Gürses, “Elmalılı Tefsi-
Yüksek Lisans Tezi), Bursa,1990.)
yat, İstanbul 1993, s. 268-269.)
İstanbul, 2009, s. 11-13; Aydın, Kur’an’da
İstanbul, 1993, s. 268-269.
Beyrut 2008, s. 16, 77.) İkinci bir
Yay., İstanbul 1996, s. 51.)
evreleri sınıflandırırken, 1970’li yıllarda
2008, s. 16, 77.) Yirminci asırda Kur’an
yınları, İstanbul, 1996, s. 51.)
1989, s. 253-311.) Cemâl Mâdî
nefsiyye, Kahire 1994, s. 3, 5.) Emin
lığı, İstanbul 1995, s. 91.) “İnsan”,
rı, İstanbul, 1989, s. 253-311; Muhittin
sayı: 6, 2002, s. 226-227.)
Nefsiyye, Kâhire, 1994, s. 3, 5.)
Kâhire 1993; el-Ânî, el-İslâm ve
Kâhire, 1993; el-Ânî, s. 97.)
sayı: 7, 2007, s. 166; Kutub, Mu-
Yay., İstanbul 1992, s. 17-18; el-Ânî,
ra, 1971, s. 205; Abdullah Aygün,
7, 2007, s. 166; Muhammed Kutub, s. 17-
İstanbul, 2000, s. 64-65, 67; Seber,
D.E.Ü.İ.F. Dergisi, sayı: 30, 2009, s.
İstanbul, 2000, s. 64-65, 67; Abdulkerim
sayı: 30, 2009, s. 161.)
yat, İstanbul, 2006, s. 94; Güven,
Yay., İstanbul, 2001, s. 105.)
Giriş, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2006, s.
Yayınları, İstanbul, 2001, s. 105.)
bul 2001, s. 44; Mehmetoğlu, Yur-
İstanbul 2001, s. 126; Aydın,
Yayınları, İstanbul, 1992, s. 15; S. Ah-
tanbul, 2001, s. 44; Yurdagül Mehmetoğ-
2001, s. 126; Aydın, Kur’an’da İnsan
İstanbul, 1991, s. 57; el-Hûlî, Kur’ân
Yayınları, İstanbul, 1991, s. 57; el-Hûlî, s.
şurûk, Kahire 1997, III, 1785-1786.)
1997, III/1785-1786.)
sun 1996, s. I.) Meselâ, son zaman-
sayı: 3, İstanbul 2006, s. 541)
bul, 1996, s. 5; Muammer Cengil,
1996, s. I.)
2003, İstanbul, İslâmî Araştırmalar Der-
gisi, sayı: 3, 2006, s. 541.)
Fecr Yay., Ankara 1998, s. 35-36.)
Yayınevi, Ankara, 1998, s. 35-36.)
İstanbul 1977, s. 294; Abdulfettah
Öz, Kalem Yayınevi, İstanbul, 1977, s.
kara, 1993, s. 40, 276-277.) Kur’ân
lu Yay., Ankara 1996, s. 66-67. )
1993, s. 40, 276-277.)
Ankara Okulu Yayınları, Ankara, 1996,
Aksiseda Matbaası, Samsun 2000,
seda Matbaası, Samsun, 2000, s. 25;
Eğitimi, Işık Yayınları, İzmir, 1994, s.
Yay., İzmir 1994, s. VIII; Şanver,
Marifet Yay., İstanbul 1996, s. 19-
Yay., İstanbul 2005, s. 71-72.)
ları, İstanbul, 1996, s. 19-20, 635; Ahmet
Rağbet Yayınları, İstanbul, 2005, s. 71-
2007, s. 116; Certel, Hüseyin, Din
2003, s. 34; Ay, Mehmet Emin, Din
Yay., İzmir 1994, s. 57; Bkz. Ardo-
1998, s. 9; Aydın, Kur’ân’da Psiko-
nevi, İstanbul, 1970, s. 47; Süleyman
Hikmeti, T.D.V. Yayınları, Ankara, 2007,
2007, s. 116; Hüseyin Certel, Din Psiko-
lojisi, Andaç Yayınları, Ankara, 2003, s.
Kalem Yayınevi, İstanbul 1977.
Emel Matbaası, Ankara 1971. Ay, Mehmet Emin, Din Eğitiminde