Günümüz İslam dünyasında geçerli olan değer algısı oldukça kaygan bir zemine sahiptir. Neredeyse her dini gurubun iyisi öbüründen farklıdır. Bu da dini ve sosyal ayrışmayı beraberinde getirmektedir. Bu makalede meselenin itikadi bir zemine sahip olup olmadığı noktasında bir öngörüye sahip olmak için Mutezile ve Eş’arî kelam ekollerinin değer anlayışları karşılaştırılmaktadır.
Keywords
Abstract
Today's prevailing perception of the Islamic world values has a quite slippery ground. Almost all religious groups best is different fron the others. Because of that it brings religious and social sgregations. In this article trying to compare Mutezile and Ashari theological understanding that their arguments has or has not an faith flood
@article{2016,title={AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK},abstractNode={Günümüz İslam dünyasında geçerli olan değer algısı oldukça kaygan bir zemine sahiptir. Neredeyse her dini gurubun iyisi öbüründen farklıdır. Bu da dini ve sosyal ayrışmayı beraberinde getirmektedir. Bu makalede meselenin itikadi bir zemine sahip olup olmadığı noktasında bir öngörüye sahip olmak için Mutezile ve Eş’arî kelam ekollerinin değer anlayışları karşılaştırılmaktadır.},author={Hulusi Arslan},year={2016},journal={Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi}}
Hulusi Arslan . 2016 . AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi.DOI:10.17540/hy.v9i17.294
Hulusi Arslan.(2016).AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK.Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Hulusi Arslan,"AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK" , Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2016)
Hulusi Arslan . 2016 . AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2016. DOI:10.17540/hy.v9i17.294
Hulusi Arslan .AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2016)
Hulusi Arslan .AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2016)
Format:
Hulusi Arslan. (2016) .AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Hulusi Arslan . AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2016 doi:10.17540/hy.v9i17.294
Hulusi Arslan."AHLÂKÎ DEĞERLERİN NESNELLİĞİ VE ÖZNELLİĞİ AÇISINDAN MUTEZİLE VE EŞ’ARÎLİK",Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi(2016)
Cevizci, Ahmet, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yay. İstanbul 2000.
Çağrıcı, Mustafa, Gazzâlî’ye Göre İslâm Ahlâkı, Ensar Neşriyat, İsatanbul 1982
Eş’arî, Ebu’l-Hasan Ali b. İsmâil, Kitâbu’-Lüm’a fi’r-Reddi alâ Ehli’z-Zeyği ve’l-Bida’, tashih: Hamûde Ğurâbe, y.y., 1955
Eş’arî, el-İbâne an Usûli’d-Diyâne, nşr. Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1990
Gazzâlî, el-Mustasfa (İslâm Hukukunda Deliller ve Yorum Metodolojisi), trc. Yunus Apaydın, Rey Yay., Kayseri 1994, I., 74; el-İktisâd fi’l-I’tikâd, 139 vd.;
Hourani, George F., “İslâmın İlk Dönemlerinde İki Değer Kuramı”, trc. Fethi Kerim Kazanç, O.M.Ü.İ.F.D., sy. 8, Samsun 1996, ss. 271-281.
36 Mâturîdî, Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd, Kitâbu’t-Tevhîd, thk. Fethullah Huleyf, İstanbul 1979, s.217; Mâturîdî, Kitâbut-Tevhîd Tercümesi, terc. Bekir Topaloğlu, Anakara 2003 s.277
---------, İslamic Rasyonalism: The Ethics of ‘Abd-al-Jabbar, Clarendon Press, Oxford, 1971.
İbn Murtazâ, Ahmed b. Yahyâ, Kitâbu’l-Kalâid fî Tashîhi’l-Akâid, thk. Alber Nasri Nâder, nşr. Dâru’l-Meşrık, Beyrut 1986.
Kâdî Abdulcebbâr, Ebu’l-Hasan b. Ahmed el-Hemedânî el-Esedâbâdî, Muğnî fî Ebvâbi’t-Tevhîd ve’l-Adl, VI/I (et-Ta’dîl ve’t-Tecvîr), thk. Ahmed Fuâd el-Ehvânî, nşr. el-Müessesetü’lMısrıyyetü’l-Âmme, Kâhire 1962.