Dinle İlgili Düşünce, Tanım ve Algılamalar

Author :  

Year-Number: 2010-5
Language :
Konu :
Number of pages: 251-270
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Günümüzde dinle ilgili çok çeşitli düşünce tarif ve algıların mevcut olduğu anlaşılmaktadır. Tanım ve algılamaların genel olarak vahiy ve materyalist bir eksende yapıldığını söyleyebiliriz. Bazı din algılamalarında ise kurumsal din eleştirilmektedir. Vahiyci bakış açısıyla yapılan tarifler arasında sadece Matüridi din tarifine 'aklı' dahil etmiştir. O dini akılla aynı görmektedir. Diğerlerinin daha çok 'iyi bir kul olmaya yönelik' görüşleri vurguladıklarını anlıyoruz. Dinle ilgili düşünce ve algılamaların sadece pasif bir bilgi olarak kalmayıp bir şekilde dini yaşayışı etkiledikleri düşünülebilir.

Keywords

Abstract

Detection of Relevant Thought And Perceptions Today, at a wide range of related ideas and perceptions described are understood to be available. Definitions and perceptions in general revelation and a materialist may say that the axis has been done. Some religious perceptions that institutional religion is criticized. Between the direct process perspective revelation only to describe religion Maturudi 'mind' has been included. He sees the same religious mind. More of others 'to become a good servant' comments emphasized that they understand. Listen to ideas and perceptions about the information just remain passive and not affect the religious life styles they may be considered.

Keywords


  • AKSEKİ, A. Hamdi (1974), İslâm Dini, D.İ.B.Yay.: Ankara.

  • ALATLI, Alev (1999), Schrödinger’in Kedisi, Boyut.Yay.: İstanbul.

  • ALLPORT, Gordon.W (1969), The Individual and His Religion, The Macmillan Company: London.

  • AYTEN, Ali (2006), Psikoloji ve Din Psikologların Din ve Tanrı Görüşleri, İz.Yay.: İstanbul.

  • BAHADIR, Abdülkerim (2002), İnsanın Anlam Arayışı ve Din, İnsan Yay.: İst.

  • BAŞGİL Ali Fuad (1977), Din ve Laiklik, Yağmur Yay.: İstanbul.

  • BAYMUR, Feriha,(1994), Genel Psikoloji, İnkılap Yay.: İstanbul.

  • BERKTAY, Fatmagül (2001), Osmanlı’dan Cumhuriyete Feminizm , Tanzimat ve Meşrutiyet’in Birikimi, İletişim Yay.: İstanbul.

  • BUBER, Martin 2003, Ben ve Sen, Çev.: İ. Palsay, İnci, Kitabiyat. Yay.: Ankara.

  • BUDAK, Selçuk (2000), Psikoloji Sözlüğü, Bilim ve Sanat.Yay.: Ankara.

  • DEMİR, A. İshak (2004), Cumhuriyet Dönemi Aydınlarının İslam’a Bakışı , Ensar Neşr.: İstanbul.

  • FIĞLALI, Ethem Ruhi (1986), Çağımızda İtikadî İslam Mezhepleri, Selçuk Yay.: Ankara

  • FIRAT, Erdoğan (1989), “Din Psikolojisinde Konu ve Metot Problemi”, Dokuz Eylül Üni. İlâhiyat Fak. Der.: 5.

  • FRANKL, E. Victor (1999), Duyulmayan Anlam Çığlığı, çev..S. Budak, Öteki Yay.: Ankara.

  • FRANKL, E. Victor (2000), İnsanın Anlam Arayışı, çev..S. Budak, Öteki Yay.: Ankara.

  • FRANKL, E. Viktor, (1985) The Unconscious God: Psychotherapy and Theology,Washington Square Pres, New York.

  • FRANKL, Viktor. E (1988), The Will to Meaning: Foundations and Applications of Logotherapy, Meridian: New York.

  • FROMM, Eric (1990),Psikanaliz ve Din, çev.: Şükrü Alpagut, İstanbul.

  • FROMM, Eric (1994), Psychoanalysis and Religion, Little Field Publication: Bos- ton.

  • FROMM, Eric (2004a), Hayatı Sevmek, çev.: A. Köse, Arıtan Yay.: İstanbul.

  • FROMM, Eric (2004b), Psikanaliz ve Din, çev.: Aydın Arıtan, Arıtan Yay.: İst.

  • GEERTZ, C. (1972), “La Religion Comme Systeme Culturel”, Essais d’Anthropologie Religieuse, Gallimard edt., Paris.

  • GLOCK, C.Y. (1962), “Dindarlığın Boyutları Üzerine”. Din Sosyolojisi içinde, ss. 252-274, (çev.: Mehmet Emin Köktaş), Vadi Yay.: Ankara

  • GÜNGÖR, Erol (1991, 1996), İslamın Bugünkü Meseleleri, Ötiken Yay.: İstanbul.

  • GÜNGÖR, Erol (2003), Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, Ötüken Yay.: İstan- bul.

  • GÜROL, Ender (1977), Carl Gustav Jung, Cem Yay.: İstanbul

  • HÖKELEKLİ, Hayati (1998), Din Psikolojisi, Türkiye Diyanet V.Yay.: Ankara.

  • JUNG, Carl Gustav (1988a), Psychology and Western, Religion, (Eng.Trans:R.F.C.Hull), Ark Paperbacks, NEW York,Vol.XI,s.4

  • JUNG, Carl Gutsav (1988b), Psikoloji ve Din, çev.: R. Karabey, Okyonus Yay.: İstanbul.

  • KARAMAN,Ramazan (2000), Sanayileşmenin Dine Etkisi, Konya.

  • KILIÇ, Recep (2004), Dini Anlamak Üzerine, Ötüken Yay.: İstanbul.

  • KISA, Cihad (2005), Carl Gustav Jung’da Din ve Bireyleşme Süreci , İlahiyat Fak. Vakfı Yay.: İzmir.

  • MASLOW, Abraham H. (1983), “Religions, Values, and Peak-Experiences”, Penguin Boks: Dallas.

  • MERİÇ, Cemil (1990), Mağaradakiler, Ötüken.Yay.: İstanbul.

  • ÖZCAN, Hanifi (1999), Maturudi’de Dini Çoğulculuk, Marmara Üni. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yay.: İstanb

  • ÖZGÜ, Halis (1994), Psikanalizin 3 Büyükleri Freud Adler Jung, Mart Yay.: İst.

  • PEKER, Hüseyin (1993), Din Psikolojisi, Sönmez.Yay.: Samsun.

  • PEKER, Hüseyin (2008), Din Psikolojisi, Çamlıca Yay.: İstanbul.

  • SUBAŞI, Necdet (1995), Türk Aydınının Din Anlayışı,Yapı Kredi Yay.: İstanbul.

  • TEKİN, Mustafa (2003), Türkiye’de Aydın Kadınlara Göre Din Kadın, Doktora Tezi, Selçuk Üni. Sos. Bil. Enst

  • TOLSTOY (2005), Din Nedir? çev. Zeynep Güleç, Akvaryum Yay.: İstanbul

  • VERGOTE, Antoine (1966), Psychologie Religieuse, Bruxelles

  • YALOM, Irvın. D (2006), Din ve Psikiyatri, çev.: Emre Ağanoğlu, Merkez Kitap- ları: İstanbul.

  • YAPAREL, Recep (1987a), “Dinin Tarifi Mümkün mü?”, Dokuz Eylül Üni. İlâ- hiyat Fak.Der., 4: 403-419.

  • YAPAREL, Recep (1987b), Yirmi-Kırk Yaşlar Arası Kişilerde Dini Hayat ile Psiko-Sosyal Uyum Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma,Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üni. Sos. Bil. Enst.

  • YAPAREL, Recep (2001), Bilişsel Psikolojinin Din Psikolojisine Katkıları Bağ- lamında Yükleme Kuramı, Dijital Baskı Sistemleri: İzmir.

  • YILDIZ, Murat (2006), Ölüm Kaygısı ve Dindarlık, Dokuz Eylül Üni. İlâhiyat Fak.Yay.: İzmir.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics