İmam Matüridi'nin Te'vilatü'l-Kur'an adlı tefsiri, dirayet tef-sirlerinin ilk örneklerinden birisi olması bakımından oldukça büyük bir önemi haizdir. İmam Matüridi bu tefsirinde kimi zaman klasik anlayıştan farklı yorumlar da yapmıştır. Onun bu farklı yorumlarına işaret edebilmek bakımından biz de Bakara suresi 256. Ayete getirdiği yorumları tercüme ederek, Türk okurlarının Matüridi'yi anlamak, daha doğrusu Matüridi'nin farklı bakış açısı hakkında fikir vermek amacını gütmekteyiz.
@article{2010,title={“Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256)},abstractNode={İmam Matüridi'nin Te'vilatü'l-Kur'an adlı tefsiri, dirayet tef-sirlerinin ilk örneklerinden birisi olması bakımından oldukça büyük bir önemi haizdir. İmam Matüridi bu tefsirinde kimi zaman klasik anlayıştan farklı yorumlar da yapmıştır. Onun bu farklı yorumlarına işaret edebilmek bakımından biz de Bakara suresi 256. Ayete getirdiği yorumları tercüme ederek, Türk okurlarının Matüridi'yi anlamak, daha doğrusu Matüridi'nin farklı bakış açısı hakkında fikir vermek amacını gütmekteyiz.},author={-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit},year={2010},journal={Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi}}
-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit . 2010 . “Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256) . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi.DOI:10.17540/hy.v3i5.97
-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit.(2010).“Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256).Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit,"“Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256)" , Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2010)
-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit . 2010 . “Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256) . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2010. DOI:10.17540/hy.v3i5.97
-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit .“Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256). Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2010)
-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit .“Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256). Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2010)
Format:
-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit. (2010) .“Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256) Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit . “Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256) . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2010 doi:10.17540/hy.v3i5.97
-İmam Muhammed b. Muhammed EL-MATÜRİDİ,Yüksel Macit."“Dinde zorlama yoktur. Doğru yanlıştan ayırt edilecek şekilde açıklanmıştır” (Bakara, 2 / 256)",Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi(2010)