Bu çalışmada Emîr es-San'ânî'nin "Tevzîhu'l Efkâr" adlı usûl-ü hadis eseri ile Şiî usûl-ü fıkıhçısı Şeyh Bahâuddîn'in "Züdetü'l-Usûl" isimli eserinde geçen sünnet-hadis ve hadis usûlü hakkında verdikler bilgileri karşılaştırılacaktır. Çalışmanın ana gayesi bir Şiî usûlcü ile sünnî bir hadisçinin sünnet hakkında benimsediği fikir ve yorumları tespit etmektir.. Böylece her iki müellifin kullandığı hadis usûlü terminolojisinin arasındaki farklar tespit edilmiş olacaktır.
Keywords
Abstract
In this study, will be compared the Information about the last circumcision-hadith and hadith procedure in the work titled "Tevzîhu'l Efkâr" of Emîr esSan'ânî and in the work titled "Züdetü'l-Usûl" of Sheikh Bahauddin. The main goal of the work is to reveal the ideas and interpretations about circumcision adopted by a Shiite instrument and a Sunni hadith. Thus, will be revealed the differences between the terminology of the hadith method used by both authors.
@article{2017,title={ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI},abstractNode={Bu çalışmada Emîr es-San'ânî'nin "Tevzîhu'l Efkâr" adlı usûl-ü hadis eseri ile Şiî usûl-ü fıkıhçısı Şeyh Bahâuddîn'in "Züdetü'l-Usûl" isimli eserinde geçen sünnet-hadis ve hadis usûlü hakkında verdikler bilgileri karşılaştırılacaktır. Çalışmanın ana gayesi bir Şiî usûlcü ile sünnî bir hadisçinin sünnet hakkında benimsediği fikir ve yorumları tespit etmektir.. Böylece her iki müellifin kullandığı hadis usûlü terminolojisinin arasındaki farklar tespit edilmiş olacaktır.},author={Sedat Yıldırım},year={2017},journal={Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi}}
Sedat Yıldırım . 2017 . ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi.DOI:10.17540/hy.v10i20.374
Sedat Yıldırım.(2017).ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI.Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Sedat Yıldırım,"ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI" , Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2017)
Sedat Yıldırım . 2017 . ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2017. DOI:10.17540/hy.v10i20.374
Sedat Yıldırım .ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2017)
Sedat Yıldırım .ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2017)
Format:
Sedat Yıldırım. (2017) .ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Sedat Yıldırım . ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2017 doi:10.17540/hy.v10i20.374
Sedat Yıldırım."ŞEYH BAHAUDDÎN’İN “ZUBDETÜ’L-USÛL”İSİMLİ ESERİNİN SÜNNET BAHSİNİN, EMİR ES-SANʻÂNÎ’NİN “TEVDİHÜ’L-EFKÂR” ADLI ESERİNİN SÜNNET BAHSİYLE KARŞILAŞTIRILMASI",Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi(2017)
Alî el-Kârî, Nûruddîn, Ebû'l-Hasan, Şerhu Şerhi Nuhbetu'l-Fiker, Dâru'l-Erkâm, Beyrût, y.y.. Sayı:6 . Daru’l-Funûn İlahiyat Fakültesi Mecmûası, sayı: 21,Burhânettîn Matbaası, İstanbul, 1931. Güç, Ahmet, D.İ.A., 2010, XXXVIII, 132-133. Ebu Cafer, Muhammed b. Hasen Et- Tûsî, Fezzaz, el-İstibsar, Matbaat’u-n-Necef, Necef, 1375. el-Behâî Şeyh, Behuddîn Muhammed b. Hüseyin, Thk Hasûn Kerîm Faris, Züdetü’l-Usûl, . Mat
Kutub’ul-İlmiyye, Beyrut,y.y. el-Kûrânî, Alî, el-Hakku’l-Mubîn fî Ma’rifet’i-l-Ma’sûmîn, Daru’l-Huda, Beyrut, 2003. Emîr es’Sanʻânî, Muhammed b. İsmaîl el-Emîr, Thk. Muhammed Muhyidîn Abdulhamîd, Emîr es’-Sana’ni, Muhammed b. İsmail el-Emîr. Thk. Muhammed Muhyiddin Abdul hamîd, Tevzîhü’l-Efkâr, Mektebetu’s-Selefiyye, Mektebetu’s-Selefiyye, Medîne, y.y. .
Esed, Haydar, İmam Sadık ve’l-Mezâhibu’l-Erbaa', y.y. Beyrut,1969.
İhyâu't-Turâsi'l-Arabî, Beyrût, y.y.. Küleynî, Muhammed b. Yakub , el-Kafi, Menşûratu’l-Fecr, Beyrût, 1428/2007, Özdemir, Receb, “İmam Mâlik’in Metodolojisinde Haber-i Vâhidin Kaynak Değeri”, Amasya
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı: 7, Amasya, 2016. Sofuoğlu, M. Cemal, Şîî İmamiye’nin Hadîs Anlayışı, Milletlerarası Tarihte ve Günümüzde