Descartes'ten sonra Fransız filozoflarının en meşhur-larından biri olan Malebranche, Tanrı'yı biricik ve hakiki sebep olarak görüp, O'nun dışında hiçbir sebebin bulunmadığı, kainatta olup bitenlerin gerçek sebebinin Tanrı olduğu, bize sebep olarak görünen bütün hadiselerin birer vasıta ya da ve-sile olabileceği fikrini temel alan ve felsefe tarihinde Occasionalisme adıyla anılan akımı son sınırlarına kadar götüren bir filozoftur. Malebranche, Geulincx tarafından kullanılan Occasionalisme'i, daha bütünsel bir biçimde geliştirerek, Descartes'çı zihin ve beden dualizmini gelenekçi katolik görüşlerle bağdaştırmaya çalışmıştır.
Keywords
Abstract
Malebranche who is one of the most popular philosopher of France after Descartes had regarded God as unique and real. He hadn't seen another cause except for God and added that God was the only creator for every thing happening in the world. He is the philosopher who took the trend occasionalism to the forward. Malebranche developed the occasionalisme as a whole which was used by Geulincx. He was in agreemant with Descartes in mental and body dualism with his traditional catolic ideas.
@article{2010,title={Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı},abstractNode={Descartes'ten sonra Fransız filozoflarının en meşhur-larından biri olan Malebranche, Tanrı'yı biricik ve hakiki sebep olarak görüp, O'nun dışında hiçbir sebebin bulunmadığı, kainatta olup bitenlerin gerçek sebebinin Tanrı olduğu, bize sebep olarak görünen bütün hadiselerin birer vasıta ya da ve-sile olabileceği fikrini temel alan ve felsefe tarihinde Occasionalisme adıyla anılan akımı son sınırlarına kadar götüren bir filozoftur. Malebranche, Geulincx tarafından kullanılan Occasionalisme'i, daha bütünsel bir biçimde geliştirerek, Descartes'çı zihin ve beden dualizmini gelenekçi katolik görüşlerle bağdaştırmaya çalışmıştır.},author={-Haydar DÖLEK},year={2010},journal={Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi}}
-Haydar DÖLEK . 2010 . Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi.DOI:10.17540/hy.v3i6.115
-Haydar DÖLEK.(2010).Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı.Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
-Haydar DÖLEK,"Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı" , Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2010)
-Haydar DÖLEK . 2010 . Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2010. DOI:10.17540/hy.v3i6.115
-Haydar DÖLEK .Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2010)
-Haydar DÖLEK .Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2010)
Format:
-Haydar DÖLEK. (2010) .Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
-Haydar DÖLEK . Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2010 doi:10.17540/hy.v3i6.115
-Haydar DÖLEK."Malebranche'ın Hayatı, Eserleri Ve Döneminin Felsefi Yapısı",Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi(2010)