es-Serahsî, Ebu Bekr Muhammed b. Ahmed b. Ebî Sehl (ö.490/1097) Karahanlılar döneminde yaşamış, Türk olması kuvvetle muhtemel, meşhur Hanefî fakihtir. Onun el-Mebsut adlı mufassal eseri taksim edilerek kalabalık bir heyet tarafından Türkçeye çevril-miştir; her çeviri gibi prensipte o da tenkide açık olsa da, bu bir kaza-nımdır. Ancak Mebsut'un mukaddimesi niteliğinde olan iki ciltlik Usul'ün de bir heyet tarafından çevrilmesi daha uygun olur, Mebsut'u tamamlayıcı olur. Biz, Serahsî'nin Usul'ünden bir parça da olsa, en çok ilgimizi çeken yerlerden biri olan, bazı tespitleri diğer birçok eserde olmayan, Hz. Muhammed'in (sav) peygamber olmasına rağmen hüküm ortaya koyma (izhar) konusunda rey ve içtihat ile de amel etmesi ve şûraya/meşverete önem vermesi açısından önemli bilgiler içeren bir konuyu çevirmekte fayda mülahaza ettik. Bize göre şer'î hükümleri ortaya koymada Hz. Peygamber'in rolü büyüktür; “Kur'an bize yeter” vb. abartılı iddialarla Peygamber'in kişisel rolü de atlanamaz. Allah'tan aldım (vahiy) dediğine güveniliyor da, mütevatir nakledilmemiş diye dinin mantığıyla uyumlu kendi sözlerine niçin güvenilmesin? Uydurma hadisler ayrı bir konudur.
@article{2010,title={Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi},abstractNode={es-Serahsî, Ebu Bekr Muhammed b. Ahmed b. Ebî Sehl (ö.490/1097) Karahanlılar döneminde yaşamış, Türk olması kuvvetle muhtemel, meşhur Hanefî fakihtir. Onun el-Mebsut adlı mufassal eseri taksim edilerek kalabalık bir heyet tarafından Türkçeye çevril-miştir; her çeviri gibi prensipte o da tenkide açık olsa da, bu bir kaza-nımdır. Ancak Mebsut'un mukaddimesi niteliğinde olan iki ciltlik Usul'ün de bir heyet tarafından çevrilmesi daha uygun olur, Mebsut'u tamamlayıcı olur. Biz, Serahsî'nin Usul'ünden bir parça da olsa, en çok ilgimizi çeken yerlerden biri olan, bazı tespitleri diğer birçok eserde olmayan, Hz. Muhammed'in (sav) peygamber olmasına rağmen hüküm ortaya koyma (izhar) konusunda rey ve içtihat ile de amel etmesi ve şûraya/meşverete önem vermesi açısından önemli bilgiler içeren bir konuyu çevirmekte fayda mülahaza ettik. Bize göre şer'î hükümleri ortaya koymada Hz. Peygamber'in rolü büyüktür; “Kur'an bize yeter” vb. abartılı iddialarla Peygamber'in kişisel rolü de atlanamaz. Allah'tan aldım (vahiy) dediğine güveniliyor da, mütevatir nakledilmemiş diye dinin mantığıyla uyumlu kendi sözlerine niçin güvenilmesin? Uydurma hadisler ayrı bir konudur.},author={-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit},year={2010},journal={Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi}}
-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit . 2010 . Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi.DOI:10.17540/hy.v3i6.119
-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit.(2010).Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi.Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit,"Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi" , Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2010)
-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit . 2010 . Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2010. DOI:10.17540/hy.v3i6.119
-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit .Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2010)
-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit .Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2010)
Format:
-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit. (2010) .Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit . Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2010 doi:10.17540/hy.v3i6.119
-Şemsü'l-Eimme es-Serahsî,Yüksel Macit."Hz. Peygamber'in Şer'î Hükümleri Ortaya Koymada Yöntemi",Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi(2010)