Macar oryantalist Ignaz Goldziher (1850-1921), hadislerin otantikliği konusunda bir kırılma noktasını teşkil eder. Zira akademik oryantalistler, hadislerin güvenilirliği konusunu Goldziher’den önce ele almış, ancak hiçbirisi onun kadar şüpheci olmamıştır. Goldziher sonrası ise, hadislerin otantikliği hususunda, farklı görüşlerin ortaya konduğu birçok şey yazılmıştır. Bu görüşlerden birisi de, çalışmamızın son kısmını teşkil eden hadislerin sahîh bir özünün olabileceğinin kabul edilmesidir.
Keywords
Abstract
Hungarian Orientalist Ignaz Goldziher (1850-1921) represents a breaking point about the authenticity of the hadiths. Because the academic Orientalists have dealt the issue of the authenticity of the hadith before Goldziher, but none of them were as sceptical as he was. However, according to Goldziher, in relation to the authenticity of the hadiths was written many things and were put different views on this issue forward. One of these views, which form the last part of our study of the hadiths, is an authentic core of what can be accepted.
@article{2015,title={Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı},abstractNode={Macar oryantalist Ignaz Goldziher (1850-1921), hadislerin otantikliği konusunda bir kırılma noktasını teşkil eder. Zira akademik oryantalistler, hadislerin güvenilirliği konusunu Goldziher’den önce ele almış, ancak hiçbirisi onun kadar şüpheci olmamıştır. Goldziher sonrası ise, hadislerin otantikliği hususunda, farklı görüşlerin ortaya konduğu birçok şey yazılmıştır. Bu görüşlerden birisi de, çalışmamızın son kısmını teşkil eden hadislerin sahîh bir özünün olabileceğinin kabul edilmesidir.},author={Hüseyin Akgün},year={2015},journal={Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi}}
Hüseyin Akgün . 2015 . Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi.DOI:10.17540/hy.v8i15.321
Hüseyin Akgün.(2015).Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı.Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Hüseyin Akgün,"Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı" , Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2015)
Hüseyin Akgün . 2015 . Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2015. DOI:10.17540/hy.v8i15.321
Hüseyin Akgün .Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2015)
Hüseyin Akgün .Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı. Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (2015)
Format:
Hüseyin Akgün. (2015) .Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Hüseyin Akgün . Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı . Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi . 2015 doi:10.17540/hy.v8i15.321
Hüseyin Akgün."Hadislerin Otantikliği Hususunda Bazı Oryantalistlerin Görüşleri ve ‘Hadisin Özü’ (Kern, Core) Kavramı",Hikmet Yurdu Düşünce-Yorum sosyal Bilimler Araştırma Dergisi(2015)
Ahmad, Aziz, Islamic Modernism in India and Pakistan, Londra 1967,
Berg, Herbert, The Development of Exegesis in Early Islam, Richmond 2000.
107 W. M. Watt, Muhammad at Medina, Oxford 1956, s. 41.
108 N. J. Coulson, A History of Islamic Law, Edinburgh 1964, s. 65. Krş. Motzki, Die Anfänge, s. 35.
109 Bkz. Stephen J. Shoemaker, “In search of ‘Urwa’s Sîra: Some Methodological Issues in the Quest for “Aut- henticity” in the Life of Muhammad”, Der Islam, LXXXV/2 (2011), s. 321, 325, 342.
Câhız, Amr b. Bahr, el-Beyân ve’t-tebyîn, I-III, Beyrut 2002.
Coulson, Noel J., A History of Islamic Law, Edinburgh 1964.
Ebû Dâvûd, Süleyman b. Eş’as es-Sicistânî, Sünen, thk. Şuayb el-Arnaût ve Muhammed Kamil Karabelli, I-VII, Dimeşk 2009.
Ess, Josef van, Zwischen Hadit und Theologie: Studien zum Entstehen prädestinatianischer Überlieferung, Berlin 1975.
Fück, Johann, Die Arabischen Studien in Europa, Leipzig 1955.
........., “Rezension: Joseph Schacht, The Origins of Muhammadan Jurisprudence”, Arabische Kul- tur und Islam im Mittelalter, ed. Manfred Fleischhammer, Weimar 1981, s. 252-257.
Görke, Andreas ve Gregor Schoeler, Die Älteste Berichte über das Leben Muhammads: Das Korpus ‘Urwa İbn Az-Zubair, Princeton 2008.
........., “Historical tradition about al-Hudaybiya”, The Biography of Muhammad: The Issue of the Sources, ed. Harald Motzki, Leiden, 2000, s. 240-275.
........., “Prospects and limits in the study of the historical Muhammad”, The Transmission and Dynamics of the Textual Sources of Islam, ed. Nicolet Boekhoff (Heyet), Leiden 2011, s. 137-151.
Hallaq, Wael B., “The Authenticity of Prophetic Hadîth: A Pseudo-Problem”, Studia Islamica, sayı: 89 (1999), s. 75-90.
İbn Abdirabbih, Şihabuddin Ahmed b. Muhammed, el-Ikdü’l-ferîd, I-VIII, Beyrut 1984.
İbn Hişâm, Abdülmelik, es-Sîretü’n-nebeviyye, thk. Mustafa es-Sekâ (Heyet), I-II, Kahire 1955.
Juynboll, Gautier Herald A., Modern Mısır’da Hadis Tartışmaları, çev. Salih Özer, Ankara 2000.
Kırbaşoğlu, M. Hayri, Alternatif Hadis Metodolojisi, Ankara 2002.
Kandemir, Yaşar, “el-Câmiu’s-Sahîh”, DİA, cilt: 7 (1993), s. 114-123.
Kızıl, Fatma, Müşterek Râvi Teorisi ve Tenkidi, İstanbul 2013.
Kiltz, David, “Schatten über den Anfängen: Was sagen frühe Quellen zum Islam über das aus, was wirklich war?”, Islamverherrlichung: Wenn die Kritik zum Tabu wird, ed. Thorsten Gerald Schneiders, Wiesbaden 2010, s. 19-28.
Koçyiğit, Talât, “İbn İshak’ın İsnad Kullanışı”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt: X (1962), s. 125.
Kuzudişli, Bekir, “Hadis Araştırmalarında Oryantalist Gelenek ve Motzki”, İsnad ve Metin Bağ- lamında Hadis Tarihlendirme Metotları, İstanbul 2011, s. 15-16.
........., “İbn Şihâb ez-Zührî’nin Fıkhı: Bir Kaynak Tenkidi İncelemesi”, çev. Fatma Kızıl, HTD, III/2 (2005), s. 129-168.
........., “Oryantalizm ve Hadisle İlgilenen Bazı Oryantalistler”, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 7, s. 141-172.
Motzki, Harald, Die Anfänge der islamischen Jurisprudenz: ihre Entwicklung in Mekka bis zur Mitte des 2./8. Jahrhunderts, Stuttgart 1991.
........., Hadith: Origins and Developments, ed. Harald Motzki, Aldershot 2004.
........., “Prophet und die Schuldner: Eine Hadit-Untersuchung auf dem Prüfungstand”, Der Islam, LXXI/1 (2000), s.1-81.
........., “The Murder of Ibn Abî’l Huqayq: On the Origin and Reliability of some Maghâzî- Reports”, The Biogrophy of Muhammad: The Issue of the Sources, Leiden 2000, s. 170
........., “The Prophet and the cat: On dating Mâlik’s Muvatta’ and legal traditions”, Jerusalerm Studies in Arabic and Islam, cilt: 22 (1998), s. 18-83.
........., “The Question of the Authenticity of Muslim Traditions Reconsidered: A Review Article”, Method and Theory in the Study of Islamic Origins, ed. Herbert Berg, Leiden 2003, s. 211-225.
Paret, Rudi, The Study of Arabic and Islam at German Universities, Wiesbaden 1968.
Powers, “İslam’ın İlk Döneminde Vasiyetler”, çev. Halit Özkan, HTD, II/1 (2004), s. 15-125.
Sarıçam, İbrahim, Seyfettin Erşahin, Mehmet Özdemir, İngiliz ve Alman Oryantalistlerin Hz. Muhammed Tasavvuru, Ankara 2011.
Schacht, Joseph, “Hadislerin Yeniden Değerlendirilmesi”, çev. İshak Emin Aktepe, HTD, V/2 (2007), s. 135-144.
........., The Origins of Muhammadan Jurisprudence, Oxford 1950.
Schoeler, Gregor, Charakter und Authentie der muslimischen Überlieferung über das Leben Mohammeds, Berlin/New York 1996.
........., “Musa b. ‘Uqbas Maghâzî”, The Biography of Muhammad, ed. H. Motzki, Leiden, 2000, s. 67–97.
........., “Mündliche Thora und Hadit: Überlieferung, Schreibverbot, Redaktion”, Der Islam, LXVI/2 (1989), s. 213–251.
........., “Schreiben und Veröffentlichen: Zu Verwendung und Funktion der Schrift in den ersten islamischen Jahrhunderten”, Der Islam, LXIX/1 (1992), s. 1–43.
........., The Biograph of Muhammad: Nature and Authencticitiy, Londra 2011.
........., “Weiteres zur Frage der schriftlichen oder mündlichen Überlieferung der Wissenschaften im Islam”, Der Islam, LXVI/1 (1989), s. 38-67.
Sıddîkî, M. Zübeyr, Hadis Edebiyatı Tarihi, çev. Yusuf Ziya Kavakçı, İstanbul 1966.
Simon, Robert, Ignác Goldziher: his life and scholarship as reflected in his works and corres- pondence, Leiden 1986.
Tirmizî, Muhammed b. İsa, Sünenü’t-Tirmizî, thk. Ahmed Muhammed Şâkir (Heyet), I-V, Kahi- re 1975.
Uçar, Bülent, “Harald Motzki ile Hayatı, İlmî Kariyeri ve Fikirleri Üzerine”, Batı’da Hadis Ça- lışmalarının Tarihi Seyri, İstanbul 2006, s. 293-348.
Vâkıdî, Muhammed b. Ömer, el-Megâzî, thk. Marsden Jones, I-III, Beyrut 1989.
Watt, W. Montgomery, Muhammad at Medina, Oxford 1956.